Müşteri Anketi
BİLGİLENDİRME VE ONAY METNİ
Değerli Kullanıcılar, İdaremiz kişisel verilerinizin hukuka uygun olarak toplanması, saklanması ve paylaşılmasını sağlamak ve gizliliğinizi korumak amacıyla mümkün olan en üst seviyede güvenlik tedbirlerini almaktadır.
İşlemlere devam etmeden önce 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu'na (6698 sayılı Kanun) ilişkin aşağıdaki metni onaylamanızı rica ederiz.
KİŞİSEL VERİLERİN KORUNMASI
6698 sayılı Kanun uyarınca, gerçek bir kişinin kimliğini belirli ya da belirlenebilir bir hale getirmeye yarayan her türlü bilgi kişisel veri kapsamındadır. İdaremiz nezdindeki kişisel verileriniz aşağıda açıklanan sebep, amaç ve yöntemlerle, ilgili yasal düzenlemeler ve yasal otoritelerce öngörülen bilgi saklama, raporlama, bilgilendirme yükümlülüklerine uyum gereği, Veri Sorumlusu sıfatıyla İdaremizce sistemlerimize kaydedilecek, depolanacak, muhafaza edilecek, saklanacak, yasal ya da finansal gerekler, nedenler ile sınıflandırılacak, güncellenecek ve mevzuatın izin verdiği durumlarda ve yasal sınırlar dahilinde 3. kişilere açıklanabilecek/devredilebilecek, sınıflandırılabilecek ve 6698 sayılı Kanun’da sayılan şekillerde işlenebilecektir.
6698 sayılı Kanun uyarınca, kişisel verileriniz; veri sorumlusu olarak İzmir Su ve Kanalizasyon İdaresi Genel Müdürlüğü (İZSU) tarafından aşağıda açıklanan kapsamda toplanacak ve işlenebilecektir.
KİŞİSEL VERİLERİN İŞLENME AMACI
İZSU, abonelerine sunmuş olduğu hizmetleri en iyi koşullar altında sağlayabilmek, hizmetlerini güvenilir ve kesintisiz bir şekilde temin etmek, abone memnuniyetini en üst seviyeye çıkarmak, ödemelerin yapılması, mezkûr hizmetlere ilişkin çeşitli işlemlerin yerine getirilmesi ve geliştirilmesi ve tarafınızla akdedilen sözleşmelerin gereklerinin yerine getirilmesi amaçlarıyla doğrudan veya dolaylı olarak ilgili olan kimlik bilgileri, adres bilgileri, iletişim bilgileri ve sair kişisel verileri elde eder, kaydeder, güvenlikli sistemlerinde depolar, muhafaza eder, değiştirir, yeniden düzenler, mevzuata uygun biçimde açıklar ve aktarır, devralır, sınıflandırır, işler ya da verilerin kullanılmasını engeller.
KİŞİSEL VERİLERİN İŞLENME AMAÇLARI VE HUKUKİ SEBEPLERİ
6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun başta olmak üzere her türlü tüketici mevzuatı, İdaremizin bağlı olduğu ve diğer mevzuatlar kapsamında, İdaremiz tarafından ya da İdaremize bağlı birimlerce sunulabilecek hizmetlerin tanıtım ve dağıtımı için; bu hizmetlerde kullanılmak üzere işlem sahibinin bilgilerini tespit için kimlik, adres ve diğer gerekli bilgileri kaydetmek; elektronik veya kağıt ortamında işleme dayanak olacak tüm kayıt ve belgeleri düzenlemek; diğer otoritelerce öngörülen bilgi saklama, raporlama, bilgilendirme yükümlülüklerine uymak; talep edilen hizmetleri sunabilmek; karşılıklı aktedilen sözleşmelerin ifası amacıyla; abone gruplarının tespit edilmesi, abonelerin ihtiyaçlarına göre çalışma/geliştirme yapılması, faaliyet izni kapsamında hizmet sunulması gibi yasalarla belirlenmiş amaçlarla kişisel verileriniz İdaremizce işlenebilmektedir.
İŞLENEN KİŞİSEL VERİLERİN AKTARILABİLECEĞİ KİŞİLER VE AKTARMA AMACI
İZSU, kişisel verilerinizi mevzuat hükümlerine uygun olarak, İzmir Büyükşehir Belediyesi ve bağlı kuruluşlarına, üniversitelere, kamu kurum ve kuruluşlarına, kartlı ödeme sistemleri kurum ve kuruluşlarına, tarafınıza verilecek olan hizmetlerin veya faaliyetlerin yürütülmesi için hizmet alınan veya birlikte çalışılan iş ortaklarına ve hizmet sağlayıcılarına; İZSU’nun bizzat veya alt yükleniciler eliyle yürüttüğü hizmetlerin sağlanması, sağlanan hizmetlerin güvenilir ve kesintisiz bir şekilde temin edilmesi, abone memnuniyetinin en üst seviyeye çıkarılması, ödemelerin yapılması, mezkûr hizmetlere ilişkin çeşitli işlemlerin yerine getirilmesi, tarafınızla akdedilen sözleşmelerin gereklerinin yerine getirilmesi, istatistiklerin tutulması, İdare içi planlamalar yapılması, tanıtım ve bilgi araştırmaları faaliyetlerinin gerçekleştirilmesi amaçlarıyla veri aktarımı yapılabilir. Ayrıca İZSU, ilgili mevzuat uyarınca kamu otoriteleri tarafından istenen bilgileri, bilgilendirme yükümlülüklerine uymak amacıyla mezkûr otoritelere raporlar. Bu madde kapsamında aktarılan verileriniz, aktarımın gerçekleştiği üçüncü kişiler tarafından kişisel verilerin korunması mevzuatına uygun olarak elde edilebilir, kaydedilebilir, depolanabilir, muhafaza edilebilir, değiştirilebilir, yeniden düzenlenebilir, açıklanabilir, aktarılabilir, devralınabilir, sınıflandırılabilir, işlenebilir ya da verilerin kullanımı engellenebilir.
KİŞİSEL VERİ TOPLAMANIN YÖNTEMİ
Kişisel verileriniz ilgili mevzuatlar uyarınca onay ve/veya imzanızla tanzim edilen işlemlere ilişkin tüm beyanname/bilgilendirme formları ve sair belgelerle, elektronik onay ve/veya imzanız ile yapacağınız bildirimlerle, İdaremize bağlı hizmet birimleri, internet sayfaları, çağrı merkezleri, kiosklar ve hizmet verilen noktalar aracılığıyla sözlü ve/veya yazılı olarak ya da güvenlikli elektronik ortamlar aracılığıyla ve hizmet ifası gereği akdedilen sözleşmeler uyarınca toplanabilir.
KİŞİSEL VERİLERİN SİLİNMESİ, YOK EDİLMESİ VEYA ANONİM HÂLE GETİRİLMESİ
6698 sayılı Kanun ve ilgili diğer kanun hükümlerine uygun olarak işlenmiş olmasına rağmen, işlenmesini gerektiren sebeplerin ortadan kalkması hâlinde kişisel veriler resen veya ilgili kişinin talebi üzerine veri sorumlusu tarafından silinir, yok edilir veya anonim hâle getirilir. Ancak kesinleşmiş bir mahkeme kararının söz konusu olması halinde mahkeme kararı ile hükmedilen imha yöntemi uygulanmak zorundadır.
Kişisel verilerin silinmesi, yok edilmesi veya anonim hale getirilmesinde 6698 sayılı Kanun'un 4 üncü maddesindeki genel ilkeler ile 12 nci maddesi kapsamında alınması gereken teknik ve idari tedbirlere, ilgili mevzuat hükümlerine, Kurul kararlarına ve kesinleşmiş bir mahkeme kararının söz konusu olması halinde mahkeme kararı ile hükmedilen imha yöntemine uygun hareket edilmesi zorunludur.
Kişisel verilerin silinmesi, yok edilmesi ve anonim hale getirilmesiyle ilgili yapılan bütün işlemler kayıt altına alınır ve söz konusu kayıtlar, diğer hukuki yükümlülükler hariç olmak üzere en az üç yıl süreyle saklanır.
Kişisel verilerin silinmesi, yok edilmesi veya anonim hâle getirilmesine ilişkin diğer kanunlarda yer alan hükümler saklıdır.
KANUN’UN 11 İNCİ MADDESİ GEREĞİ HAKLARINIZ
6698 sayılı Kanun gereğince İdaremize başvurarak, kişisel verilerinizin;
-
a) İşlenip işlenmediğini öğrenme,
-
b) İşlenmişse bilgi talep etme,
-
c) İşlenme amacını ve amacına uygun kullanıp kullanılmadığını öğrenme,
-
ç) Yurt içinde/yurt dışında aktarıldığı 3. Kişileri bilme,
-
d) Eksik/yanlış işlenmişse düzeltilmesini isteme,
-
e) KVKK’nin 7. Maddesinde öngörülen şartlar çerçevesinde silinmesini/yok edilmesini isteme,
-
f) Aktarıldığı 3 üncü kişilere yukarıda sayılan (d) ve (e) bentleri uyarınca yapılan işlemlerin bildirilmesini isteme,
-
g) Münhasıran otomatik sistemler ile analiz edilmesi nedeniyle aleyhinize bir sonucun ortaya çıkmasına itiraz etme,
-
ğ) Kanuna aykırı olarak işlenmesi sebebiyle zarara uğramanız hâlinde zararın giderilmesini talep etme hakkına sahipsiniz.
BAŞVURU, ŞİKÂYET VE VERİ SORUMLULARI SİCİLİ
Veri sorumlusuna başvuru
(1) İlgili kişi, 6698 sayılı Kanunun uygulanmasıyla ilgili taleplerini yazılı olarak veya Kişisel Verileri Koruma Kurulunun (Kurul) belirleyeceği diğer yöntemlerle veri sorumlusuna iletir.
(2) Veri sorumlusu başvuruda yer alan talepleri, talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde ücretsiz olarak sonuçlandırır. Ancak, işlemin ayrıca bir maliyeti gerektirmesi hâlinde, Kurulca belirlenen tarifedeki ücret alınabilir.
(3) Veri sorumlusu talebi kabul eder veya gerekçesini açıklayarak reddeder ve cevabını ilgili kişiye yazılı olarak veya elektronik ortamda bildirir. Başvuruda yer alan talebin kabul edilmesi hâlinde veri sorumlusunca gereği yerine getirilir.
Kurula şikâyet
(1) Başvurunun reddedilmesi, verilen cevabın yetersiz bulunması veya süresinde başvuruya cevap verilmemesi hâllerinde; ilgili kişi, veri sorumlusunun cevabını öğrendiği tarihten itibaren otuz ve herhâlde başvuru tarihinden itibaren altmış gün içinde Kurula şikâyette bulunabilir.
(2)13 üncü madde uyarınca başvuru yolu tüketilmeden şikâyet yoluna başvurulamaz.
(3) Kişilik hakları ihlal edilenlerin, genel hükümlere göre tazminat hakkı saklıdır.
KULLANICI BEYANI:
6698 sayılı Kanun gereğince, kişisel verilerimin veri sorumlusu sıfatıyla İzmir Su ve Kanalizasyon İdaresi Genel Müdürlüğü tarafından işlenmesine ilişkin yukarıdaki bilgilendirme metnini okuduğumu, incelediğimi, değerlendirdiğimi ve yukarıda bildirilen tüm hususları bilerek, anlayarak kabul ettiğimi; özgür iradem sonucu bu “Bilgilendirme ve Onay Metni”nde belirtilen amaç ve nedenlerle, 6698 sayılı Kanun’da tanımı yapılmış olan ve yukarıda da gerek içeriği gerekse toplanma yeri ve yöntemi belirtilen kişisel verilerimin yine yukarıda belirtilen kişilerle paylaşılmasına, Kanun’da tanımlanan kapsamda işlenmesine onay verdiğimi kabul, beyan ve taahhüt ederim.
